Klantenervaringen

Commercieel Manager, man,

42 jaar,

3 kinderen

c-level

conflicten

woede

Wat als de manager van visie verschilt met het C-level / zaakvoerder?

Ik kom het geregeld tegen; een complete vechthouding tussen middenmanagement en C-level. Vaak door generatieverschil, even vaak door verschil van visie.

In deze case behandelde ik de manager die op het punt stond een andere job te zoeken omwille van:

We gingen samen aan de slag met concrete en op maat gemaakte oefeningen. Het doel was om cliënt eerst tot rust te brengen en inzage te geven in zijn eigen gedrag.

Je hebt immers 0% controle op je eigen gedrag, maar wel 100% op je eigen (re)acties.

Tijdens de training werd duidelijk dat cliënt enkel rekening hield met zijn kaart van de wereld en met zijn waarheid. Elke mening of actie in strijd met zijn eigen kaart werd als een aanval beschouwd. Hierdoor zat cliënt in een constante vechthouding. Hij kon zijn emoties ook niet onder controle houden in meetings en 1-on-1 met de CEO.

Na het volledige traject ervoeren we het volgende scenario: